SEBAK. Jumpa Wanita Lumpuh Ini Terbaring Di Tepi Jalan Bersama Seekor Kucing. Rupa²nya…

| October 1, 2017 | 0 Comments

SEBAK. Jumpa Wanita Lumpuh Ini Terbaring Di Tepi Jalan Bersama Seekor Kucing. Rupa²nya… | Seorang ibu boleh menjaga dan membelai 12 anaknya tetapi 12 anak belum tentu boleh menjaga seorang ibu. Kata-kata ini benar terjadi.

Mungkin kita sudah banyak kali mendengar kisah anak hantar ke rumah jagaan orang tua hanya kerana alasan mereka sibuk dengan kerjaya masing-masing sehingga tidak sempat untuk menjaga seorang ibu.

Baru-baru ini seorang pengguna Facebook ada memuat naik beberapa keping gambar yang menunjukan seorang wanita tua dibuang oleh anaknya di tepi jalan kerana lumpuh.

Menurut pengguna Facebook itu, kejadian itu berlaku di Sukabumi. Menurut info, wanita tua itu memang sengaja dibuang oleh seseorang.

Ketika menemui wanita ini, belum ada yang berani menolong wanita ini. Namun menurut keterangan pemilik akaun, masyarakat masih menunggu Polis tiba di lokasi. Kadang, binatang lebih jauh punya naluri daripada manusia. Terbukti, masih ada anak yang tega mmembuang ibu yang tengah sakit di tepi jalan. Sementara sosok yang terus menemani si ibu ialah seekor kucing. Seperti kisah dalam sinetron, kucing hitam tersebut sama sekali tidak meninggalkan si ibu yang terbaring tak berdaya.

Sejak pertama kali dibagikan, status tersebut viral dan ribuan kali dibagikan oleh pengguna Facebook yang lain. Ribuan respon dan komentar juga membanjiri postingan tersebut. Kalimat istighfar dan umpatan kemarahan kerap dilontarkan warganet. Bahkan, pemilik akun Zian Sye juga mengaku menitikan airmata ketika pertama kali melihat kondisi si ibu yang ditelantarkan.

Sedikit kisah dari si ibu yang ditelantarkan itu semoga menjadi pembelajaran bagi kita untuk lebih menyayangi dan menghargai orangtua. Memang, mengurus ibu yang lumpuh tidaklah mudah. Tapi, yang perlu kita ingat, dulu ketika bayi, ibulah yang mengurus dan mengasihi kita yang tak berdaya. Namun, meski menurut banyak orang ibu tersebut ditelantarkan oleh anaknya, belum bisa dipastikan jika kejadiannya benar-benar seperti itu. Karena masih ada beberapa pendapat netizen yang mengatakan ibu tersebut merupakan penderita penyakit ayan. Apapun itu, semoga kita lebih bisa mencintai seorang ibu.

Kredit : UC NEWS

Tags: , , , ,

Category: Fakta dan Informasi

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *